Türkçe'ye Tek Nesne olarak çevrilen bu tasarım desenindeki ana amaç bir nesnenin yalnızca bir kez oluşturulabilmesidir. Buna neden ihtiyaç duyarız sorusuna gelince mesela bir bağlantıyı dinleyen nesneniz olsun. Bunu ikince kez yaratmak kimi zaman sorunlara yol açabilir. Sonuçta bunlar sonsuz threadlerdir. Onun yerine bu nesne bir kez yaratılsın ve ihtiyaç duyulduğu zaman daha önce oluşan nesne oraya gitsin ve işlerini halletsin isteriz.
Şimdi biz bu örnekte bir adet RandomSayiVerici oluşturduk. Özellikle Random sınıfını kullandım çünkü özellikle yani başlan bir çok kişi bu sınıfın sürekli aynı sayı ürettiğini düşünüyor. Ama kaçırdıkları şey sınıfı sürekli baştan yaratmaları. Ve bunun bir döngü içinde olduğu düşünülürse mikro saniyeler seviyesinde sayı değişimi çok da fazla olmayacaktır. İstenilen yerde :
Basit bir örnek verelim :
class RandomSayıVerici
{
private RandomSayıVerici() { }
private static Random r = new Random();
public static Random nesneAl()
{ return r; }
public static int sayiVer(int min, int max)
{
return r.Next(min, max);
}
public static int sayiVer(int max)
{
return r.Next(max);
}
public static int sayiVer()
{
return r.Next();
}
}
Şimdi biz bu örnekte bir adet RandomSayiVerici oluşturduk. Özellikle Random sınıfını kullandım çünkü özellikle yani başlan bir çok kişi bu sınıfın sürekli aynı sayı ürettiğini düşünüyor. Ama kaçırdıkları şey sınıfı sürekli baştan yaratmaları. Ve bunun bir döngü içinde olduğu düşünülürse mikro saniyeler seviyesinde sayı değişimi çok da fazla olmayacaktır. İstenilen yerde :
TextBox1.Text += RandomSayıVerici.sayiVer(0, 53).ToString() ;
şeklinde kullanılması yeterli.
İyi çalışmalar..
Yorumlar